Jachtserwis.pl - Portal Żeglarski - Alexander Von Humboldt
Żaglowce

alexvonhumb kSV „Alexander Von Humboldt”, zbudowany w 1906 roku w niemieckim Bremen z przeznaczeniem na rezerwowy latarniowiec. Prawdopodobnie nadano mu nazwę „Reserve Sonderburg”, portem macierzystym był Kiel-Holtenau. W latach 1920-1945 statek odbywał regularnie służbę na morzu Bałtyckim i Północnym,. W roku 1945 zmienił nazwę na „Kiel” i na stałe zakotwiczył w miejscu, zatopionego podczas II wojny światowej poprzedniego latarniowca o tej samej nazwie. W 1957 roku pełniąc funkcje latarniowca przypadkowo został staranowany przez szwedzki frachtowiec. Zdarzenie miało niestety przebieg tragiczny po którym „Kiel” zatonął. Postanowiono podnieść jednostkę z dna i po przeprowadzonym remoncie, w 1959 roku przywrócić do służby. Podobna kolizja wydarzyła się ponownie jednakże udało się szczęśliwie odholować statek do Bremerhaven . Wkrótce zmieniono nazwę „Kile” na „Confidentia” . W 1998 r. po zakupie przez German Sail Training Foundation przekszatłocono go na statek żaglowy nadając mu nazwę „Alexander von Humboldt” . Otrzymał charakterystyczne żagle koloru zielonego jako reklama sponsora browaru Beck’s, natomiast kolorystyka kadłuba nawiązywała do tradycyjnego malowania przez firmę żeglugową Rickmers z Bremen.

W 1992 roku bark po raz pierwszy przepłynął Atlantyk. Najdłuższy rejs to wyprawa z 2006 roku opłynięcie Ameryki południowej śladami podróżnika Alexandra von Humboldta. 19 stycznia 2006 miało miejsce opłynięcie przylądka Horn. Jednostka regularnie uczestniczy w międzynarodowych zlotach żaglowców min. Operacja Żagiel. W 2011 roku żaglowiec został wycofany ze służby i sprzedany. Można go spotkać na Bahamach. W Bremie zbudowano następca słynnego żaglowca "Alexander von Humboldt II". Do służby wszedł pod koniec 2011 roku. Otaklowany go jako bark. Nawiązując do tradycji poprzednika, ma również zielony kadłub i żagle . Obecny armator to fundacja działająca w ramach Sail Training International.(w/g "Żagli" nr 8/2013).

alexvonhumb 1k

DT

Typ ożaglowania” bark

Powierzchnia ożaglowania: 1036 m2

Długość: 63 m

Materiał kadłuba: stal

Port macierzysty: Bremerhaven, Niemcy

Copyright © 2012-2021. All Rights Reserved.